Archives

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

Для чого громаді національний природний парк

Чимало громад мріють про «свій» природний парк. Як отримати підтримку ідеї на вищих рівнях влади? Чим громадам корисно мати на своїй території таку природоохоронну установу? Варто спитати у тих, хто вже успішно реалізував свою мрію – у людей, які створювали НПП «Пирятинський», що теж був ініційований знизу.

 

Одним із рушіїв процесу був патріот Полтавщини, кандидат біологічних наук Анатолій Подобайло.

Подобайло Анатолій Віталійович. Доцент кафедри екології та зоології Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Працює в університеті понад 30 років. Кандидат біологічних наук, брав участь у створенні приблизно 200 об’єктів природно-заповідного фонду України.

Анатолію Віталійовичу, а давайте відразу до головного:

Читати повний текст

«Транспортний» план уряду екологічно і економічно провальний – ексголова Асоціації морпортів Дмитро Петренко

План дій по реалізації Національної транспортної стратегії до 2030 року» не враховує реалій сьогодення, екологічно недолугий та економічно провальний. Зокрема, до нього включено абсолютно невигідний Україні проєкт Е40 (будівництво міжнародного водного шляху Гданськ-Херсон довжиною понад 2000 кілометрів через цінні природні території Полісся). Про це на своїй сторінці у ФБ заявив колишній очільник Асоціації морських портів України Дмитро Петренко.

The Pripiat-Stokhid National Park in the Polesie area with small scale agricultural plots traditionally managed, Ukraine. Photo taken with a drone. © Daniel Rosengren

«Чомусь, по версії очільника МІУ, Україна має займатись не ремонтом критично зношених судноплавних шлюзів, а розвитком

Читати повний текст

“Потенціал агро та екотуризму на Поліссі” Міжнародний круглий стіл

Круглий стіл відбудеться 30 березня о 15.30 за київським часом в Мінську (Білорусь). Узяти участь у заході можна буде онлайн через програму Zoom. Для цього треба акредитуватися. Контакти для акредитакції: [email protected], +375 29 778 74 08 (Viber, WhatsApp).

Aerial photos with a drone over the River Pripyat, Polesie, Belarus. © Viktar Malyshchyc

Від України участь бере Віталий Веремчук, заввідділом екопросвіти НПП «Прип’ять-Стохід».

Захід проходитиме російською мовою з паралельним англійським перекладом.

Програма додається нижче і тут: 2021_03_30_Круглый_стол_Туризм_Программа.

Регистрация участников 14:00 – 14:30, круглый стол 14:30-17:30 (мінський час, для України додати +1) Офлайн часть: ауд. 107, Минск, ул. Комсомольская, 16

Читати повний текст

Заказник Ольманські болота в Білорусі зріс на 10 тис. га

Заказник Ольманські болота в Білорусі зріс на 10 тис. га

17 березня 2021 року від Save Polesia https://savepolesia.org/almany-mires-reserve-in-belarus-grows-by-10000-ha/ *Top photo is a Greater Spotted Eagle chick, image credit: APB-Birdlife Belarus.

Рада міністрів Білорусі офіційно оголошує про розширення заказника Ольманські болота площею 10 000 га. Зараз заказник охоплює понад 104 000 га – приблизно розміром з Гонконг. Ольмани є найбільшим в Європі незайманим перехідним болотом, і разом із заповідними територіями через кордон в Україні утворює найбільший комплекс боліт і боліт на континенті. Цей унікальний ландшафт є однією з найкращих форм довгострокового зберігання вуглецю на планеті. Almany захищає важливе середовище проживання для

Читати повний текст

Підпишіть петицію, щоб врятувати Полісся – «Амазонію Європи», поки ще не пізно!

Звертаємось до Прем’єр-міністрів України, Польщі, Білорусі та президента Європейської комісії

Щоб підписати, заходьте сюди: Петиція на захист Полісся

The Stokhid River in the Pripiat-Stokhid National Park in the Polesie area, Ukraine. Photo taken with a drone. © Daniel Rosengren

Полісся ­– найбільша дика болотиста територія Європи, розташована на території України, Польщі, Білорусі та Росії. Полісся має площу вдвічі більшу місце ніж Португалія (186 000 км2).

Полісся недарма називають «Амазонією Європи»: воно має багатий рослинний і тваринний світ, тут збереглися унікальні культура, промисли та традиції. Від збереженості Полісся залежить виживання багатьох видів, що перебувають під загрозою зникнення у всьому

Читати повний текст

Водний транспорт збільшить вартість води у платіжках

Water Soldiers or Water Pineapple (Stratiotes aloides) in the Stokhid River the Pripiat-Stokhid National Park in the Polesie area, Ukraine. These plants are floating but sink to the bottom after flowering. © Daniel Rosengren

Налийте у мисочку води. Наробіть паперових корабликів та вимастіть їх у мазуті. Пустіть кораблики плавати у мисочку. Тепер пийте воду з мисочки. Що, не хочете? А доведеться.

Влада має гігантоманські плани з розвитку річкових перевезень. На усі застереження екологів чиновники відповідають, що річковий транспорт екологічніший за автомобільний і що у Європі, яку маємо за приклад, водою перевозять шалені обсяги вантажів. Заради справедливості аргументи транспортників

Читати повний текст

Чи готові чиновники Мінінфраструктури говорити з громадськістю про довкілля?

Boats in the Pripyat River that need som baling out. Polesie area, Ukraine. © Daniel Rosengren

Співробітниця Мінінфраструктури Олена Старікова завадила обговоренню екологічних небезпек гігантоманського проєкту «Водний шлях Балтика-Чорне море» (Е40) на авторитетному міжнародному заході.

Це сталося під час 58 сесії Робочої групи з питань Внутрішнього водного транспорту (SC.3) профільного комітету Європейської економічної комісії ООН (ЄЕК ООН), яка проходила 17-19 лютого у змішаному очно-заочному (через зум) форматі.

Під час затвердження порядку денного сесії представниця коаліції громадських організацій «Врятуймо Полісся» Гелен Байрон запропонувала включити до «різного» розгляд ризиків Е40 (Гданськ – Херсон): На думку екологістів E40 посилить наслідки змін

Читати повний текст

Мінінфри переконує, що річковий транспорт корисний для довкілля

An aerial photo of the River Pripyat and its surrounding floodplain meadows, wetlands and oxbow lakes. This is an extremely important site for migrating birds (mainly waders) who stop here to feed on the abundance of food before continuing their migration. Turov area, Polesie, Belarus. © Daniel Rosengren

Це випливає із заяв учасників профільної секції форму “Україна-2030”. Хоча насправді збільшення перевезень річками означає погіршення якості води, ризики аварій і що скоро нам не буде де купитися та звідки брати воду для водоканалів. А що думають лобісти водних перевезень? Читайте у звіті.

Форум інфраструктури — одна із серії заходів

Читати повний текст

Компанія, яка «відмила» 10 мільйонів на руйнуванні річки у зоні відчуження, уникла покарання

Aerial photos with a drone over the River Pripyat, Polesie, Belarus. © Viktar Malyshchyc

Північний апеляційний господарський суд на фактично виправдав дії ТОВ «СОБІ», яке влітку 2020 року провело масштабні днопоглиблювальні роботи у руслі річки Прип’ять в межах зони відчуження.в

На думку фахівців Національного екоцентру ТОВ «СОБІ» грубо порушила природоохоронне законодавства під час виконання днопоглиблювальних робіт на річці Прип’ять влітку 2020 року. Адже це відбувалося в Чорнобильському біосферному заповіднику та території Смарагдової мережі, тож їм мала передувати оцінка впливу на довкілля та отримання дозволу на роботи на землях водного фонду. Але суд 26 січня 2021 виправдав порушників законодавства.

Читати повний текст

Роботи на річці Прип’ять загрожують мільйонам українців: на поверхню можуть піднятися радіонукліди

A flower meadow in Polesie, Belarus. © Viktar Malyshchyc

У зоні відчуження на річці Прип’ять влітку почалися роботи з поглиблення дна в рамках міжнародного проєкту з відновлення суднохідного шляху E-40. У вересні 2020 року GreenPost писав про те, що провідні європейські екологічні організації направили відкритого листа президенту України Володимиру Зеленському. У своєму зверненні вони висловлюють серйозне занепокоєння початком будівництва мегаканалу Балтика-Чорне море (проєкт Е40).

І от, відповідні матеріали про агрозу радіоактивного забруднення, зявилися у Guardian. Ідеться про те, що науковці попереджають про загрозу радіоактивного забруднення через роботи з відновлення водного шляху, що з’єднає Балтійське море з Чорним,

Читати повний текст