Remake: перетворення сміття в практичне мистецтво
У Києві на станціях метро з'явилася реклама фіктивного бренду "Remake". Виявляється, це задумка художників і частина проекту «Місто Київ, де твоя краса?». Пояснює координатор проекту Аліна Зазимко.
Під час втілення Фондом «ЕЙДОС» проектів в публічному просторі міста не могла залишитись непоміченою нагальна проблема – сміття, яке оточувало арт-об’єкти і супроводжувало акції. Давно актуальна проблема виявилась стимулом для продукування художніх ідей українськими молодими художниками, які на прохання Фонду розробили проекти, що торкаються проблеми сміття і звертають увагу на різні її аспекти. В результаті з’явився проект під загальною назвою «Місто Київ, де твоя краса?». Надалі участю в акції "Чисте місто - територія мистецтва", що відбувалась на Трухановому острові минулої осені, "ЕЙДОС" розпочав здійснення низки проектів public art. Ці проекти використовують різноманітні медіа сучасного мистецтва і спрямовані на усвідомлення аспектів проблеми захаращення міського середовища відходами та індивідуальної відповідальності за чистоту міста. Акцентування проблеми сміття в місті має привернути до неї увагу широкого кола громадськості, жителів столиці та влади та стимулювати пошук шляхів її розв’язання.
Проект «Remake» Ксенії Гнилицької та Антона Смірнова передбачає використання рекламних площ вздовж ескалаторів метрополітену (ст.м. «Либідська», «Вокзальна», «Політехнічний інститут») та інших засобів реклами для розкрутки фіктивного бренду Remake (розповсюдження наочних поштівок по ВНЗ, пабах, інших місцях громадського скупчення). Детальна інформація представлена на сайті
Проект нагадує про можливості вторинного використання упаковки, пропонує деякі рішення, запрошує до творчого діалогу. Невпинне зростання темпів споживання призводить до безпрецедентного збільшення обсягів сміття, яке щодня викидають українці. Відходи людської життєдіяльності, часом зовсім непридатні до утилізації, накопичуються у природних зонах та місцях громадського користування або спалюються за містом, отруюючи повітря.
При цьому рівень екологічної культури в Україні залишається небезпечно низьким. Більшості українців і досі невідомо (або байдуже), що обгортки та упаковки, які щодня викидаються у смітник чи повз нього, підлягають утилізації, а натомість вони лишаються, скупчуються і отруюють довкілля та життя самої людини.
Тому сучасне мистецтво може і має торкатися такої болючої теми як охорона навколишнього середовища. Звичайно, вирішити цю проблему самостійно митці не в силах, але вони здатні акцентувати увагу громадськості на такій необхідності.
Проект REMAKE розповідає про можливість вторинного використання сміття та демонструє можливі варіанти для цього. Втім, автори не сподіваються перетворити усе сміття в Україні на об’єкти хенд-крафту, вони закликають кожного українця замислитись над необхідністю належної переробки побутових відходів, усвідомити власну відповідальність за екологічну ситуацію в країні і припинити хижацьке забруднення природи.
Проект реалізують за допомогою рекламних інструментів та промоакцій. І можливо, саме маркетингові методи, що зазвичай стимулюють споживацьку активність, зможуть зіграти важливу роль у формуванні екологічної свідомості нації.
За матеріалами сайту