Транспортних терміналів довкола Києва не будуватимуть. Поки що.

22 січня відбулося засідання Комісії Київради з питань екологічної політики. Серед питань, які розглядалися, було й важливе для Києва питання про побудову терміналів для вантажного транспорту на основних в’їздах в Київ.Улітку 2007 р. робота над проектуванням терміналів у зв’язку з дорученням тоді ще Прем’єр-міністра Януковича активізувалася. Утім, виявилося, що вільні від лісів ділянки, придатні для терміналів, є тільки на Обухівському напрямку. На Житомирському напрямку стоїть база лісників, яка «заважає» запланованому будівництву. Управління транспорту надало Комісії лист щодо 7 земельних ділянок, які, вірогідно, підуть під забудову. Мова йде про 6 терміналів по 10 га на території лісів, що належать лісопарковому господарству. Кормі того, ще немає висновків відповідних служб, лише доповідна записка, що посилається на ці висновки. В Комісію ще не представлені матеріали по землевідведенням на Дніпропетровському, Обухівському та Житомирському напрямках.

До Мінприроди надійшло доручення Кабміну у зв’язку з будівництвом нової Кільцевої дороги. Запропонували будувати термінали на цій новій дорозі, що проходитиме повз Бородянку та Вороньків.

Не розроблена, однак, проектно-кошторисна документація для цього. Невідомо, куди піде траса Кільцевої дороги з огляду на те, що на шляху траси практично усі землі розпайовані.

За словами голови Комісії Анатолія Коваленка, за рахунок земель «Биківнянського центру» (площею 60 га) можна компенсувати втрати площі лісів під час побудови терміналів.

Термінали планується побудувати на площах, засаджених лісом. Натомість аргументи «за» київських чиновників наступні – їхня побудова дасть зменшення шкідливих викидів на 40 тон на добу (з урахуванням перевезення продукції малотоннажними автомобілями).

Анатолій Коваленко зазначив, що ми маємо відповісти на три питання:

1. наскільки поліпшиться стан навколишнього середовища в м.Києві після побудови терміналів?

2. яка частка 10 га території кожного терміналу буде відведена під технічні споруди, а яка – під «розважальні» комплекси на зразок супермаркетів? Зараз документація на це відсутня.

3. Скільки при побудові терміналів буде знесенj зелених насаджень і яку територію виділять під засадження лісами як компенсацію?

Ці питання Комісія задала ще в квітні 2007 р. і досі не отримала відповіді.

Таким чином, рішення щодо терміналів не прийняли через відсутність документації, хоча Комісія розуміє, що з вантажним транспортом у Києві треба щось робити. Комісія звернулася до Управління охорони навколишнього середовища при КМДА з проханням передати всі матеріали по в’їзному терміналу.

За інформацією, яку Молодіжне відділення Національного екологічного центру України отримало від Київської природоохоронної прокуратури, на розробки документації по Кільцевій дорозі накладений протест, який задоволений Київською владою. Тобто проектна документація на термінали, виходячи зі змісту вищезгаданого листа, не може виноситися на розгляд Комісії Київради в принципі. На думку представника МВ НЕЦУ М.Богомаза, «відстійники» для транспорту треба робити в межах промислових зон м.Києва, але ні в якому разі не в лісах, які є лісом 1-ї категорії.

Всеволод Андрієвський 

 
Автор

Природа України – це спроба створити унікальний інтернет-ресурс, який би став епіцентром інформаційного середовища у сфері охорони природи та екології; виконував би роль головного новинарного та енциклопедичного джерела для всіх, хто небайдужий до своєї рідної української природи та землі; об’єднав би усіх зацікавлених та задіяних у сфері охорони довкілля у своєрідну соціальну мережу та став би осередком проведення всеукраїнських кампаній на захист природи ...далі



Приєднуйтесь!