3 ЖОВТНЯ ВІДБУЛАСЯ ПРЕС-КОНФЕРЕНЦІЯ “ДОРОГИ БЕЗ ЖЕРТВ”

3-го жовтня о 15:00 в ІА «Укрінформ» відбулася прес-конференція «Дороги без жертв». Було порушено тему про необхідність будівництва огрож та переходів для тварин на трасах міжнародного, місцевого та регіонального значення, щоб нарешті припинити масові загибелі тварин під колесами машин та виконати європейські вимоги щодо природоохоронної діяльності. Організатором прес-конференції виступала ідейна агенція “Join”. PR-підтримку забезпечила комунікаційна агенція «5 зірок».

Мета заходу – через відкриті листи проінформувати уряд, що громадськість занепокоєна даною проблемою, переконати його розпочати будівництво огорож та переходів якнайшвидше.

Прес-реліз

Звернення до президента

У прес-конференції взяли участь представники екологічних та природоохоронних організацій України. Зокрема, серед запрошених:

Юлія Череднікова – керівник ідейної агенції “Join”.
Тези доповідача:
• 4 жовтня – День захисту тварин. Щорічно під колесами автомобілів гинуть тисячі тварин. В розвинених країнах Європи та Америки цю проблему вирішили, коли побудували системи огорож та обладнаних переходів для тварин вздовж трас.
• Дороги України мають бути найближчим часом обладнані системами огорож та переходів для тварин, бо цього вимагають європейські стандарти, а Україною ратифікована Бернська конвенція „Про охорону диких видів флори, фауни та середовища існування в Європі”.
• З нагоди наближення Євро-2012 необхідно прискорити процес побудови цих систем, бо тоді різко зросте кількість туристів, що їхатимуть через Карпатські ліси трасою М06 (Київ – Чоп).
• Приблизний бюджет реалізації проекту на трасі М06 (Київ-Чоп) скаладає 300 млн грн – це ціна встановлення сіток 1,5 м заввишки вздовж траси та переходів для тварин через кожні 2-3 км дороги.

Анна Хохлова – член Екоклубу “Зелена хвиля”.
Тези доповідача:
• за кордоном проблему загибелі тварин на дорогах вирішують не просто сітками та переходами, а використовують промені ультрафіолетового світла для метеликів, натягають канати над дорогами для опосумів, тощо.
• Будівництво огорож стане захистом не лише для тварин, а й для людей, бо водії будуть захищені від раптових зіткнень із тваринами на дорогах, які можуть призвести до смерті як тварини, так і людини
• Система огорож необхідна особливо в лісистих районах України, наприклад на трасі М06 (Київ-Чоп), гроші на реконструкцію якої вже виділено.

Віктор Мельничук – співробітник Інституту зоології НАН України, відділу моніторингу та охорони тварин.
Тези доповідача:
• Внаслідок будівництва мережі транспортних комунікацій (доріг, автострад) без врахування переходів для тварин, відбувається значна фрагментація середовищ існування.
• Дороги, населенні пункти, індустріальні об’єкти розділяють не лише природні території, а й популяції тварин, порушуючи зв’язки між живими істотами.
• Існує і багато проблем, пов’язаних з побудовою нової дороги на Кінбурнській косі, що займає західну частину Кінбурнського півострова, який омивається з півночі Дніпровсько-Бузьким лиманом, із заходу — Чорним морем.
• Побудова доріг з переходами відповідає концепції формування національної екологічної мережі, яка була затверджена у 2000 році Законом України на 2000-2015 роки.
Олексій Василюк – заступник голови Національного екологічного центру України.
Тези доповідача:
• Ділянка навколо Києва, що розсічена сіткою приміських доріг, є кільцем лісів, через які Дніпровський екологічний коридор обходить квартали забудови Києва – основний шлях сезонних міграцій птахів Європи.
• Найгіршим є ще й те, що на цих дорогах використовуються суцільні бетонні розділові бардюри між зустрічними смугами. Наземні тварини не можуть подолати такі бар’єри, тому добігши до середини дороги, не можуть перебігти далі і гинуть під колесами.

Марина Калюжна – Дружина охорони природи м. Києва (ДОП).
Тези доповідача:
• Питання побудови українських автодоріг за євростандартами дуже важливе, адже це є звичною сучасною практикою в розвинених країнах.
• Серед країн СНГ прикладом дотримання сучасних стандартів при побудові доріг є Білорусія. В Білорусі на автотрасі Мінськ-Вітебськ побудований перший в СНГ підземний перехід для земноводних – жаб, рапух та тритонів.
• Оскільки зараз є можливість врахувати нестачу переходів та огороджень на українських дорогах, нею варто скористатися.
Результатом прес-конференції став відкритий лист Президенту, Прем’єр-міністру, Міністру транспорту та зв’язку і Міністру охорони навколишнього природного середовища України із закликом якомога швидше розпочати будівництво огорож та переходів. Листи були надіслані 30 вересня у відповідні установи, організатори поки очікують на відповідь.

Контакт
Ідейна агенція “Join”,
Юлія Череднікова 8(063) 854 07 10
[email protected]
www.join.kiev.ua

29.09.2008
№01
Президенту України
Ющенку Віктору Андрійовичу

Прем’єр–міністру України
Тимошенко Юлії Володимирівні

Міністру транспорту та зв’язку України
Вінському Йосипу Вікентійовичу

Міністру охорони навколишнього природного середовища України
Філіпчуку Георгію Георгійовичу

ВІДКРИТИЙ ЛИСТ

Вельмишановні!
Ми, представники ініціативної групи, яка занепокоєна гибеллю великої кількості тварин на дорогах України, засвідчуємо Вам свою повагу та вважаємо своїм громадянським обов’язком звернутися з наступним.

Щорічно під колесами машин гинуть тисячі тварин різних видів: кабани, лосі, борсуки, їжаки, жаби, змії та інші – серед них і занесені до Червоної книги України. Причиною є те, що нерідко в місцях міграцій тварин будують дороги або знищують природні екосистеми: вирубують ліс, осушують болота чи забудовують заплави річок – через ці дії тварини змушені залишати звичні для них місця проживання та шукати нові.

Часто тварини страждають від наслідків недбалого і недалекоглядного облаштування дорожніх полотен. Наприклад, в околицях Києва прийнято розмежовувати зустрічні смуги трас бетонними бордюрами. Такий бордюр стає неподоланною перешкодою для диких тварин, вони не можуть швидко перебігти дорогу і гинуть під колесами машин.

В розвинених країнах Європи та Америки цю проблему вирішили, коли побудували системи огорож та обладнаних переходів для тварин вздовж трас. Як у цивілізованій європейській країні, дороги України також мають бути найближчим часом обладнані такими системами, бо Україною ратифікована Бернська конвенція „Про охорону диких видів флори, фауни та середовища існування в Європі”. Вона зобов’язує нас зберігати види, включені до списків цієї конвенції, таких у нас мешкає понад 300. А з нагоди наближення Євро-2012 необхідно прискорити цей процес, бо тоді різко зросте кількість туристів, що їхатимуть через Карпатські ліси трасою Київ – Чоп (М06). Огорожі та переходи для тварин вздовж трас не лише справлять позитивне враження на туристів, а й захистять гостей від випадкових аварій. Це стане вагомим вкладом у розбудову іміджу України на світовій арені та продемонструє цивілізований підхід до проблем охорони природи.

Ми закликаємо Вас якнайскоріше прийняти заходи щодо побудови огорож та переходів на таких трасах: М01, М02, М03, М06, М07, М09, М11, М12, М26, Р01, Р03, Р04, Р05, Р20, Р21, Р25, Р28, Р30, Р32, Р33, Р34, Р35, Р37. Ці траси проходять через лісисті райони України, де небезпека зіткнення з твариною найбільша.
Вказані заходи можуть видаватися амбітними, але вони є вкрай необхідними нашій молодій державі, яка нарешті стала на шлях демократичного розвитку.
Зі свого боку члени ініціативної групи готові надати всіляку можливу підтримку та взяти участь в усіх етапах цього процесу.


З повагою
координатор Ініціативної групи,
керівник ідейної агенції “Join”,
Ю. Череднікова

Це звернення вже підтримали:
Інститут зоології НАН України
Українська екологічна асоціація “Зелений світ”
Національний екологічний центр України
Київський еколого-культурний центр
Екоклуб “Зелена хвиля”
Молодіжна ліга захисту тварин
Комунікаційна агенція “5 зірок
Дружина охорони природи м.Києва

Опубліковано у Зоозахист, Новини | Теґи: , . | Додати в закладки: постійне посилання на публікацію.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *