Сергій Федоринчик про лісову політику, Держкомлісгосп і його голову Миколу Шершуна

Різкий коментар керівника інфоцентру УЕА “Зелений світ” до матеріалу про вирубку дубів

http://www.lesovod.org.ua/node/6418

Місцеві жителі у відчаї: просто у них перед очима зникає унікальна природа. Ліс, що тягнеться від Костополя села Корчів’я – унікальний. Тут між кресатими 200 річними дубами росле 12 видів рослин, занесених до червоної книги України. Та цієї весни велети-дуби не встояли перед вибірковою санітарною рубкою, яку тут проводять лісівники. Місцеві жителі шоковані – такої чистки лісу вони ще бачили.

Люди навіть звернулися до місцевих народних обранців — аби ті допомогли зупинити нищення лісу.

От і зараз так звана вибіркова вирубка лісу не припиняється. Щоправда, побачивши камеру одні лісоруби ховаються, а інші спалюють зелене гілля, що залишилось тут від старців дубів. А машину завантажену найкращою деревиною щойно вивезли, кажуть місцеві.

Пеньків та цій ділянці не злічити, а от вік зрізаних дубів встановити можна.

Руслан Никончук – дипломований спеціаліст у галузі лісівництва. Жахається, коли бачить гілля дубів, які саме цвіли, коли їх зрізали. Каже – вирубку лісу у цій зоні мають контролювати екологи. Адже бодай найменші порушення можуть непоправно позначитися на тутешній унікальній рослинності.

Втім, працівники Костопільського держлісгоспу, які й проводять на цій ділянці санітарно-оздоровчі заходи переконують – зрізують тільки сухостій, хворі та пошкоджені дерева.

Спеціалісти обласного управління лісового господарства переконують – дуби біля Костополя своє відживають, тож зрізують ті, які ще мають цінність.

Тим часом звернення людей щодо вирубки лісу у Мощанському лісництві вже дійшло до Києва. Голова держкомітету лісового господарства України Микола Шершун наказав створити спеціальну комісію. Вона й повинна встановити – законно чи ні ріжуть дуби на Костопільщині.

Ольга Міхньов. Володимир Захаров, Олександр Ковтунець, rivne1.tv

Коментар Сергія Федоринчика

П. Шершун раніше працював якраз на Рівненщині і добився там під час останніх Президентських виборів для В.Литвина найвищого відсотка голосів після Житомирської області, звідки В.Литвин родом. Оскільки партія В.Литвина увійшла до правлячої коаліції, то В.Литвин у нагороду отримав можливість подати своїх людей на посади керівників Мінприроди (В.Бойко) та ДКЛГ (М.Шершун). Це хороші можливості для наповнення каси партії В.Литвина, який так потрібен Україні!

Скоріше за все, п. Шершун персонально знайомий з цією ділянкою і ріжуть її з його відома. Я не думаю, що його нещодавні колеги в обласному управлінні лісового господарства насмілились би щось робити врозріз з його думками. Комісія дійде потрібного йому висновку, бо не є незалежною. Вся лісова наука – під ДКЛГ.

Структура лісового господарства, починаючи з лісника, який має службову рушницю, воєнізована і дисциплінована – жодної інформації ніхто нікому не дасть без прямої команди згори. Вона має потужні інтелектуальні традиції і так вміло господарює лісовими ресурсами, що вся верхівка, починаючи з директора ДЛГ, матеріально процвітає, водночас постійно плачеться про брак бюджетного фінансування. Вони майстерно відбивають будь-які наскоки громадськості та незграбні спроби державних контролюючих органів.

За 19 років незалежності вирізано чимало лісів і в Карпатах, і на Поліссі, навіть у Луганській області. Але мені невідомий (буду вдячйий, якщо помиляюсь і Ви наведете приклади протилежного змісту) жодного випадку визнання неправильності якихось управлінських рішень про ці рубки, якщо вони приймались в ДКЛГ, обллісгоспах чи районних ДЛГ. Отже, немає і кримінальних справ та покарання винуватців.

Поки всі фахівці лісової справи лишатимуться під контролем ДКЛГ, а незалежного лісового аудиту та інспекції немає, то будь-яку висічку можна виправдати.

В Російській Федерації ще у 2004 році проведена адміністративна реформа, яка чітко розділила і закріпила повноваження: політику формують (приймають підзаконні акти) тільки міністерства, керують державним майном та надають державні послуги тільки агенції, контролем займаються тільки служби.

В Україні всі ці три типи взаємно суперечливих (через те вони і рознесені в РФ або в країнах ЄС) управлінських повноважень, відповідно до затвердженого Постановою КМУ від 22 лютого 2000 р. N 386 “Типового положення про урядовий орган державного управління”, зосереджені в одному відомстві (воно може називатись міністерством, держкомітетом, агенцією, фондом або ще якось – і ніхто не зможе пояснити: чому вибрана саме така назва) Це системне суміщення принципово різних повноважень неймовірно полегшує корупцію та дії всупереч інтересам суспільства.

З повагою,
Сергій Федоринчик, керівник інфоцентру УЕА “Зелений світ”

Написати коментар