Archives

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

Як Мінприроди бореться з корупцією

Цю інформацію я вибивав з них понад чотири місяці. Давати дуже не хотіли, аж поки не написав офіційний запит. Ось текст відповіді.  Хто хоче надточні формулювання (сканувалося в текст не дуже добре) – завантажуйте  пдф версію.
Але вже зараз видно, що понад 9/10 схем залишилися поза цим листом. От і відповідь на запитання, яке м-во “не помітило”: які схеми усе ще працюють.
Якщо назвете якісь конкретні речі з тих, що і далі працюють – буду вдячний.

Оглядачеві газети “Урядовий кур’єр” Листопаду О.Г.

Шановний Олеже Григоровичу!

Міністерство екології та природних ресурсів У країни розглянуло Ваш запит від 26.08.2014 щодо реалізації антикорупційної політики в Мінприроди України впродовж березня – серпня 2014 р. У зв’язку з цим Вас було завчасно запрошено на особисту зустріч з Міністром для інтерв’ю 02.09.2014 на 15.30. В

узгоджений час Ви, нажаль, так і не з’явилися, тому повідомляємо наступне.

Впродовж березня – серпня 2014 року в Міністерстві екології та природних ресурсів У країни було проведено низку кадрових змін, які насамперед стосувалися вищої та середньої ланки. Так, з початку березня булозвільнено ВСІХ заступників Міністра, трьох радників, чотирьох директорівдепартаментів та одного заступника директора департаменту, одного начальника управління та трьох начальників відділів. Було повністю зміненотакож керівництв о трьох центральних органів виконавчої влади, ДІЯЛЬНІСТЬяких координує Мінприроди: Державної служби геології та надр, Державної екологічної інспекції та Державного агентства екологічних інвестицій.

Кадрові зміни значною мірою проводилися за результатами моніторингу

структурних підрозділів Мінприроди та окремихспівробітників, у першу чергу керівників. Індикатором ефективності роботи єВиконання структурними підрозділами покладених на них завдань. Також

підставою для кадрових змін були сигнали в1Д громадськості щодо участі окремих посадовців у корупційних схемах.

Кадрові зміни в Мінприроди також було спрямовано, в тому числі, на унеможливлення саботажу роботи з боку середньої ланки персоналу

Міністерства.

Триває розкриття неправомірних дій, зокрема в галузях: видачі дозволів на поводження з відходами, затвердження норм викидів забруднюючих речовин. Перевіряється прозорість проведення тендерів, здійснення державних

закупівель та ін.

Так, Відділом з Розслідування злочинів щодо корупційних ДІЯНЬ Генеральної прокуратури України проводиться досудове Розслідування у кримінальному провадженні за фактом зловживання службовим становищем службовими особами Міністерства екології та природних ресурсів У країни при

проведенні тендерних процедур, що спричинило тяжкі наслідки у ВИГЛЯДІ

матеріальної шкоди. Мінприроди надає всебічну допомогу слідству в цьому

кримінальному провадженні.

Мінприроди також співпрацює Головним управлінням з контррозвідувального захисту інтересів держави у сфері економічної безпеки СБУ, надаючи слідству всі необхідні матеріали. Більш детальної інформації ми надати не можемо, зважаючи на необхідність збереження таємниці слідства.

Загалом впродовж зазначеного періоду Мінприроди України було надано інформацію:

– Генеральній прокуратурі України (відповіді на 11 запитів) – інформацію

щодо колишніх та нинішніх працівників Мінприроди;

– Службі безпеки України – інформацію про позаштатного радника Міністра, колишнього заступника Міністра;

– Міністерству внутрішніх справ України – інформацію щодо 59 осіб керівного складу працівників Мінприроди.
26 квітня 2014 року набрав чинності Закон України від 09.04.2014 N2 1193-УІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру».

Зазначеним Законом скасовано ліцензію на провадження господарської діяльності із збирання і заготівлі окремих видів відходів як вторинної сировини (згідно з переліками, що визначаються Кабінетом Міністрів України) та 9 документів дозвільного характеру у сфері поводження з Відходами та небезпечними речовинами, що дало змогу значно зменшити навантаження на суб’єктів господарювання та унеможливити корупційні ризики.

Наказом Мінприроди від 23.06.2014 N2193 (з метою забезпечення прозорості у сфері поводження з відпрацьованими нафтопродуктами) створено Робочу групу з питань підготовки змін до Порядку збирання, видалення, знешкодження та утилізації відпрацьованих мастил ( олив), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2012 року N2 1221.

Станом на 1 вересня 2014 проведено два засідання Робочої групи, на яких обговорювались шляхи вдосконалення Порядку збирання, видалення, знешкодження та утилізації відпрацьованих мастил ( олив), забезпечення

прозорості укладання договорів, виправлення термінологічних помилок,

ліквідація подвійного стягнення коштів, відновлення статусу уповноваженого підприємства, Оптимізація структури системи збирання, видалення, знешкодження та утилізації Відпрацьованих мастил (олив). За результатами опрацювання зауважень та пропозицій від учасників Робочої групи Мінприроди доопрацювало проект постанови Уряду «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України ВІД 17 грудня 2012 р. N2 1221», який був представлений на другому засіданні Робочої групи 30.07.2014 року. На думку більшості членів Робочої групи основні проблемні питання у цій сфері, зокрема, посилення контролю за використанням зібраних коштів, відмова від подвійної або необґрунтованої сплати послуг тощо, можливо вирішити шляхом
суб’єктами господарювання, які здійснюють свою діяльність У сфері

прийняття проекту постанови. На даний час члени Робочої групи готують зауваження та пропозиції до наданої редакції проекту постанови Уряду.

Прийняття зазначеного проекту постанови унеможливить корупційні діяння у сфері поводження з відпрацьованими мастилами (оливами) і забезпечить рівні і прозорі умови для усіх учасників ринку.

Також Мінприроди здійснює кроки щодо активізації роботи уповноваженого державного підприємства «Укреко-ойл» з виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2012 року И~ 1221, яке було визначено наказом Мінприроди від 27 серпня 2013 року И~ 368, а саме: змінено керівництво підприємства, до його складу залучені фахові спеціалісти, створено регіональні представництва. З метою налагодження взаємодії із поводження з відпрацьованими мастилами (оливами) інформація щодо

підприємства розміщена на офіційному сайті Мінприроди.

Крім того, у 2014 році було перевірено низку підприємств-ліцензіатів, які здійснюють господарську діяльність у сфері поводження з відпрацьованими мастилами (оливами), у тому числі: ТОВ «СНГ ПJПOС», ТОВ «ЕНЕРГОКАПІТАЛ», ТОВ «СП ЮКОЙЛ», ТОВ «ЕКО-ЕНЕРГОПРОМ», ТОВ «ЗЕЛЕНИЙ МИР ГРУП».

За результатами перевірки рішенням ліцензійної комісії Міністерства екології та природних ресурсів України від 25 квітня 2014 року було анульовано ліцензію на поводження з небезпечними Відходами ТОВ «ЗЕЛЕНИЙ МИР ГРУП». Але Експертно-апеляційна рада при Державній службі України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва задовольнила скаргу ТОВ «ЗЕЛЕНИЙ МИР ГРУП» (витяг з протоколу И~ 06-14 від 29.05.2014). Таким чином скасування ліцензії було анульовано.

На наступній ліцензійної комісії Міністерства екології та природних ресурсів України буде розглянуто акти перевірок підприємств-ліцензіатів та в
разі необхідності прийнято рішення щодо скасування ліцензій на поводження з небезпечними відходами.

Державною екологічною інспекцією України відповідно до рішення розширеного засідання колегії від 15.05.2014 «Про стан антикорупційної роботи в Держекоінспекції України та Ії територіальних органах» та відповідно до пункту 3 статті 40 КЗпП України за систематичне невиконання посадових обов’язків звільнено з посади головного спеціаліста з питань запобігання та виявлення корупції Карпенка Д. М.

Крім того, звільнено з посад:

Вахрушева Олега Олександровича – начальника Держекоінспекції в Одеській області – за порушення Присяги державного службовця;

Дубового Юрія Володимировича, начальника Державної екологічної інспекції у Вінницькій області – за порушення Присяги державного службовця; Романюка Сергія Володимировича – заступника начальника Державної екологічної інспекції у Вінницькій області – за порушення Присяги державного службовця;

Гуменюка Віталія Васильовича – начальника Державної екологічної інспекції у Хмельницькій області – за систематичне невиконання посадових обов’язків.

Станом на 01.09.2014 на лікарняному перебуває 8 начальників територіальних інспекцій.

На сьогодні за дорученням Уряду проводиться комплексна перевірка використання коштів, отриманих від продажу одиниць (частин) установленої кількості викидів парникових газів в рамках Кіотським протоколом, та перевірка суб’єктів господарювання, з якими укладено договори на реалізацію проектів цільових екологічних (зелених) інвестицій.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України в1Д 23.03.2011 N~ 348 (зі змінами), одержувачем бюджетних коштів та замовником робіт за
проектами Цільових екологічних (зелених) інвестицій визначено Державне підприємство «Держекоінвест»,

Державною фінансової інспекцією України та Державною фіскальною службою України виявлено низку порушень при використанні таких коштів. Мінприроди зі свого боку також проводило ревізії. За результатами перевірок було направлено лист до Головного слідчого управління МВС України, яким наразі проводяться відповідні слідчі дії у рамках кримінального провадження NQ 12014000000000245 за фактом зловживання службовими особами ДП «Держекоінвест» своїм службовим становищем в інтересах третіх осіб, що

спричинило тяжкі наслідки.

Перевіркою фактичного виконання робіт за період з 2013 року встановлено низку незаконних операцій з приймання виконаних робіт на суму

36 млн. ГРН., за якими ДП «Держекоінвест» вже у травні 2014 року прийняв від

виконавців корегуючі акти. В результаті перевірки за 159 проектами виявлено завищення обсягів виконаних робіт на суму понад 1,7 млн. грн.

Крім того, в результаті службового розслідування відносно діяльності керівництва Держекоінвестагентства, за порушення присяги державного службовця звільнено Першого заступника Голови Коваля М.І., а за одноразове грубе порушення трудових обов’язків Звільнено заступника Голови Писаренка 0.0.

Також з метою недопущення зловживань під час здійснення державних закупівель та у зв’язку з прийняттям Закону України від 10.04.2014 NQ 1197-УІІ «Про здійснення державних закупівель» Держекоінвестагентством розроблено проект постанови Кабінету Міністрів У країни Про визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 16 липня 2012 р. NQ 672 та про внесення зміни до пункту 9 Порядку розгляду, схвалення і реалізації проектів цільових екологічних (зелених) інвестицій та пропозицій щодо здійснення заходів, пов’язаних з реалізацією таких проектів і виконанням
зобов’язань сторін Кіотського протоколу до Рамкової конвенції ООН про зміну Клімату».

На виконання Подання Генеральної прокуратури України від 11.12.2013 N!! 07/1(4-247вих-13 та листа від 06.03.2014 N!! 07/1/4-74вихI4 Держгеонадрами України анульовано спеціальні дозволи на користування надрами, надаю ТОВ «Голден Деррік» (що його пов’язують з «сім’єю» Януковича):

від 14.05.2012 N!! 4145 (Ново-Диканська площа), спеціальний дозвіл анульовано на підставі підпункту 9 пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 N!! 615, невжиття надрокористувачем заходів для усунення причин зупинення дії дозволу в установлений строк (наказ від 18.03.2014 N!! 79)

від 07.02.2013 N!! 4336 (Попаснянсько-Самарська площа), спеціальний дозвіл анульовано на підставі підпункту 9 пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 N!! 615, невжиття надрокористувачем заходів для усунення причин зупинення дії дозволу в установлений строк (наказ від 18.03.2014 N!! 79)

від 12.04.2013 N!! 4358 (Північно-Перещепинська площа), спеціальний дозвіл анульовано на підставі підпункту 9 пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 N!! 615, невжиття надрокористувачем заходів для усунення причин зупинення дії дозволу в установлений строк (наказ від 18.03.2014 N!! 79).

Спеціальні дозволи на користування надрами, які анульовано ТОВ «Голден Деррік» у зв’язку з невжиттям надрокористувачем заходів для усунення причин зупинення дії дозволу в установлений строк:

від 27.07.2012 N!! 4197 (Болотівсько-Західно-Суходолівська площа), спеціальний дозвіл анульовано на підставі підпункту 9 пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 N!! 615, невжиття надрокористувачем заходів для усунення причин зупинення дії дозволу в установлений строк (наказ від 18.03.2014 N!! 79)
від 27.07.2012 N~ 4196 (Ковалівсько-Сулимівська площа), спеціальний дозвіл анульовано на підставі підпункту 9 пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 N~ 615, невжиття надрокористувачем заходів для усунення причин зупинення дії дозволу в установлений строк (наказ від 18.03.2014 N~ 79).

Спеціальні дозволи ТОВ «Голден Деррік», рішення про видачу яких було скасовано на підставі листа Генеральної прокуратури України від 06.03.2014 N~ 07/1/4-74вих14, у зв’язку з несплатою вартості геологічної інформації:

Майорівська площа, спеціальний дозвіл не видано у зв’язку з несплатою геологічної інформації (рішення про видачу скасовано наказом від 18.03.2014 N~ 78)

Північно-Федорівська площа, спеціальний дозвіл не видано у зв’язку з несплатою геологічної інформації (рішення про видачу скасовано наказом від 18.03.2014 N~ 78)

Клюшниківська площа, спеціальний дозвіл не видано у зв’язку з несплатою геологічної інформації (рішення про видачу скасовано наказом від 18.03.2014 N~ 78)

Дружинінська площа, спеціальний дозвіл не видано у зв’язку з несплатою геологічної інформації (рішення про видачу скасовано наказом від 18.03.2014 N~ 78)

Зуївська площа, спеціальний дозвіл не видано у зв’язку з несплатою геологічної інформації (рішення про видачу скасовано наказом від 18.03.2014 N~ 78)

Руновщинська площа, спеціальний дозвіл не видано у зв’язку з несплатою геологічної інформації (рішення про видачу скасовано наказом від 18.03.2014 N~ 78)

Південно-Зінківська площа, спеціальний дозвіл не видано у зв’язку з несплатою геологічної інформації (рішення про видачу скасовано наказом від 18.03.2014 N~ 78)
Загалом, слід зазначити, що подоланню корупційних явищ у галузі

Бірюківсько-Юхнівська площа, спеціальний дозвіл не видано у зв’язку з несплатою геологічної інформації (рішення про видачу скасовано наказом від

18.03.2014 NQ 78)

Лютенсько-Будищанська площа, спеціальний дозвіл не видано у зв’язку з несплатою геологічної інформації (рішення про видачу скасовано наказом від

18.03.2014 NQ 78)

Боярсько-Чапаївська площа, спеціальний дозвіл не видано у зв’язку з несплатою геологічної інформації (рішення про видачу скасовано наказом від

18.03.2014 NQ 78)

Вільшанська площа, спеціальний дозвіл не видано у зв’язку з несплатою геологічної інформації (рішення про видачу скасовано наказом від 18.03.2014

Гулаківська площа, спеціальний дозвіл не видано у зв’язку з несплатою геологічної інформації (рішення про видачу скасовано наказом від 18.03.2014

Давидівсько-Лелюхівська площа, спеціальний дозвіл не видано у зв’язку з несплатою геологічної інформації (рішення про видачу скасовано наказом від

18.03.2014 NQ 78)

Бутівсько-Миргородська площа, спеціальний дозвіл не видано у зв’язку з несплатою геологічної інформації (рішення про видачу скасовано наказом від

18.03.2014 NQ 78)

Фльорівсько-Ювілейна площа, спеціальний дозвіл не видано у зв’язку з несплатою геологічної інформації (рішення про видачу скасовано наказом від

18.03.2014 NQ 78)

Західно-Новоукраїнська площа, спеціальний дозвіл не видано у зв’язку з несплатою геологічної інформації (рішення про видачу скасовано наказом від

15.03.2014 NQ 124).

.        .        .

надрокористування, перш за все, сприяє скорочення кількості Дозвільних
документів та процедур, під час яких ці явища можуть виникнути. Відповідно, з цією метою, а також загалом для покращення умов господарювання у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр Держгеонадрами України розроблено наступні проекти нормативно-правових актів та

направлено на погодження до заінтересованих органів.

Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення Зміни до пункту 17 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами», який розроблено з метою виключення з вищезазначеного Порядку такої

Підстави для внесення ЗМІН до спецдозволу на користування надрами, як

заснування надрокористувачем юридичної особи з метою продовження діяльності на наданій йому у користування ділянці надр за умови передачі цій юридичній особі основних засобів або іншого майна, необхідного для забезпечення та ефективного користування надрами згідно з дозволом, та якщо частка надрокористувача в статутному (складеному) капіталі новоутвореної юридичної особи на час прийняття рішення про внесення змін до дозволу становить не менш як 50 відсотків.

Виходячи з багаторічного досвіду практичної реалізації вищезазначеного Порядку та з метою підвищення прозорості його застосування, уникнення

можливих зловживань зазначеною нормою, зокрема, надрокористувачами державної форми власності, що вже мають : спецдозволи на користування надрами, Держгеонадра України пропонує виключити зазначену підставу для

внесення ЗМІН до спецдозволу на користування надрами.

Крім того, Держгеонадрами України розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері геологічного

. вивчення та раціонального використання надр І визначається періодичність

здійснення планових заходів державного контролю Державною службою геології та надр У країни» для упорядкування здійснення державного геологічного контролю відповідно до вимог Методики розроблення критеріїв,

за якими оцінюється СТУП1нь ризику від провадження господарської ДІЯЛЬНОСТІ та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 28.08.2013 NQ 752.

Зазначений проект дозволить розділити надрокористувачів за незначним,

середнім та високим ступенями ризику та Чітко встановити періодичність їх

перевірок органами держгеоконтролю не частіше, ніж раз на п’ять, на два та на

один рік Відповідно.

Таким чином, цей проект дозволяє віднести до групи з високим ступенем

ризику якомога меншу Кількість надрокористувачів, що усуне перешкоди у

здійсненні ними господарської діяльності, зменшить регуляторний тиск на них та звузить Можливість ДЛЯ корупційних правопорушень під час проведення заходів держгеоконтролю.

Сподіваюсь, що ця відповідь задовольнить Ваш запит. У разі виникнення у Вас нових запитань, пов’язаних з екологією, прошу звертатись до Мінприроди.

 

3 повагою, Міністр

А.В. Мохник

Leave a Reply