Archives

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

План відновлення країни. Довкілля

Зліва – Владислав Антипов та Олег Листопад

Ми хочемо жити у квітучій, зеленій, чистій країні? Тоді треба не лише відновити зґвалтовану російською війною природу, а й вийти на європейські показники якості довкілля. Готуватися потрібно вже тепер, щоб відразу після перемоги наростити зусилля й у максимальному темпі рухатися до визначених цілей. Національна рада з відновлення України від наслідків війни відповідно до Указу Президента від 21 квітня 2022 року № 266/2022 ще влітку 2022-го розробила план заходів з післявоєнного відновлення та розвитку України. Є там й екологічний блок. Він активно аналізується експертами та екоактивістами.

Не так давно обговорення проєкту

Читати повний текст

Рятуйте лісосмуги

Останнім часом безоглядно винищено сотні, а то й тисячі кілометрів лісосмуг, що призвело до масового опустошення сільськогосподарських угідь. За це ніхто не був покараний, що дозволило розбій на українських землях продовжувати…

Кожен другий гектар лісу в Україні – рукотворний. Це легко побачити: у такому лісі дерева ростуть рівними рядами, придивіться хоч у найближчому гайку. Протягом останніх 50 років радянської влади в Україні було посаджено 440 тис. га полезахисних смуг, а під захистом штучних насаджень у найкращі роки було 13 млн га сільськогосподарських угідь. Один гектар лісосмуги захищає 20–30 га ріллі, збільшення врожаю при цьому становить близько 15%.

Свого часу було

Читати повний текст

Що буде з річками коли попливуть кораблі

У новому 2022 році вступає в силу закон «Про внутрішній водний транспорт» (ВВТ). На думку багатьох екологів він погіршить стан річок. Але Мінінфраструктури не лише активно готується до впровадження закону, а й хоче отримати ще більше прав.

Зокрема, фахівці Мінінфраструктури розробили проєкт закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо будівництва на землях, зайнятих водними шляхами, віднесеними до категорії судноплавних, в межах акваторій морських портів, в зоні дії навігаційного обладнання». Він розміщений на сайті міністерства. Автори пропонують викласти Статтю 86 Водного Кодексу «Проведення робіт на землях водного фонду» у іншій редакції. І навіть – змінити назву. Стаття називатиметься:

Читати повний текст

Кому дістанеться водний мільярд

Лобісти знову намагаються зруйнувати природоохоронні інституції: просто зараз реанімується ідея забрати Державне агентства водних ресурсів зі сфери управління Міндовкілля.

Попередні спроби руйнування були ініційовані міністром аграрної політики і продовольства наприкінці 2020-початку 2021 року. Він мотивував бажання отримати ДАВР під своє крило потребами розвитку водної меліорації. Забуваючи при цьому, що річки – це у першу чергу регулятори клімату і джерела питного водопостачання. Також агролобісти хотіли отримати «ліс» та «рибу».

В результаті їм таки вдалося забрати Державне агентство рибного господарства та усю меліоративну складову Держводагентства. Ухвалена 24 травня 2021 року постанова «Деякі питання розподілу окремих повноважень центральних органів виконавчої влади у сфері

Читати повний текст

Guardian висвітлює абсурдні плани щодо дамби Сяржево

28 грудня 2021 року від Save Polesia https://savepolesia.org/guardian-highlights-absurd-plans-for-siarzewo-dam/ Top image shows natural sandbanks in the Vistula – Poland’s largest river, now threatened by Siarzewo Dam construction. Photo credit: Shutterstock/Krzysztof Kościesza Photography

У статті, опублікованій сьогодні в The Guardian, висвітлюється руйнівний вплив цієї запланованої дамби на річку Вісла в Польщі. Польський уряд рухається вперед, незважаючи на застереження науковців, неурядових організацій та суспільства в цілому.

Польща хоче побудувати нову дамбу на найбільшій річці країни поруч із селом Сяржево, приблизно за 200 км на північний захід від Варшави. Його будівництво обійдеться в 1 мільярд євро. Гребля Сяржево вважається ключовою до міжнародного водного шляху

Читати повний текст

Стародавні дерева України. Реєстр-довідник

П.І. Гриник, М.П. Стеценко, С.Л. Шнайдер, О.Г. Листопад, В.Є. Борейко Ця публікація видана в межах виконання спільного Проекту Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні та Глобального Екологічного Фонду «Зміцнення управління та фінансової стійкості національної системи природоохоронних територій в Україні». Якщо ви володієте інформацією про дерева, що не ввійшли в цей довідник, прохання надчилати Ваші зауваження та доповнення за адресою [email protected]

Навіщо захищати стародавні дерева 1. Стародавні дерева є пам’ятками історії, культури, живими свідками минулих століть.

2. Стародавні дерева мають велику естетичну і символічну цінність, що викликають у людей почуття натхнення і захоплення. 3. Стародавні дерева є унікальними багатоповерховими будинками для

Читати повний текст

Гребля Сяржево – повертається загроза річці Вісла

The barrage at Staustufe Straubing, Bavaria, Germany. © Daniel Rosengren

Гребля Сяржево – повертається загроза річці Вісла

29 жовтня 2021 року від Save Polesia https://savepolesia.org/siarzewo-dam-threat-to-vistula-river-returns/ Фото Save Polesia

У Польщі загроза дамби Сяржево на річці Вісла повертається після змін цього тижня до Міністерства клімату та довкілля Польщі та рішення Провінційного адміністративного суду, яке дозволяє продовжити проект у статусі «негайне впровадження». У серпні міністр клімату та навколишнього середовища Польщі Міхал Куртика відкликав екологічну згоду на будівництво після того, як польські неурядові організації звернули увагу на численні недоліки в оцінці впливу. Тепер колишній заступник держсекретаря в Міністерстві морської економіки та

Читати повний текст

Новий звіт: поганий стан Вісли та інших європейських річок зберігається

Новий звіт: поганий стан Вісли та інших європейських річок зберігається

27 жовтня 2021 року від Save Polesia https://savepolesia.org/new-report-poor-health-of-vistula-and-other-european-rivers-persists/

*Top image shows the Vistula River in Poland. Image credit: Marek Zadrożny

До 2027 року 90% річкових басейнів, досліджених у різних країнах ЄС, залишаться нездоровими, йдеться у новому звіті WWF та Living Rivers Europe. Це означає, що до того часу ці країни не досягнуть юридично обов’язкової мети ЄС щодо відновлення здоров’я забруднених прісних вод Європи. Дослідження також виявило серйозні прогалини в Плані управління річковим басейном для найбільшої річки Польщі, Вісли.

 

«Останній спринт для річок Європи» – друге видання цього звіту –

Читати повний текст

Про які екопроблеми пишуть/не ЗМІ

Aerial photos with a drone over the River Pripyat, Polesie, Belarus. © Viktar Malyshchyc

“У контексті цього нового тренду висвітлення інформації з економічної, політичної, соціальної, але не екологічної позиції особливої уваги заслуговує проєкт Е40. Попри те, що наслідки реалізації даного проєкту, цікавого для бізнесу, можуть призвести до екологічного лиха техногенного характеру, глобального розголосу екозагроз у ЗМІ немає. Резонують лише заяви представників громадськості. Чому?”

Це абзац з дослідження “Довкіллєва проблематика в публічному інформаційному просторі України”.

Тема цікава, але містить багато помилок. Хоча щодо Е40 якраз правда. Судіть самі:

Резюме дослідження Результати моніторингу 2019-30.06.2021 свідчать про те, що медіа зацікавлені

Читати повний текст

Головні економічні ЗМІ Білорусі повідомляють про нежиттєздатність водного шляху Е40

White Water-lilies in the Pripiat-Stokhid National Park in the Polesie area, Ukraine. © Daniel Rosengren

Головні економічні ЗМІ Білорусі повідомляють про нежиттєздатність водного шляху Е40

Жовтень 2021 від Save Polesia https://savepolesia.org/top-economic-media-in-belarus-reports-e40-waterway-not-viable/

Нещодавня стаття в білоруській економічній газеті «Економічна газета» («Экономическая газета») засуджує плани уряду збільшити бюджетну підтримку водного транспорту в країні та будівництво водного шляху Е40 вздовж річок Полісся.

 

Економічна газета цитує заклик білоруських бізнес-асоціацій визнати той факт, що річки та канали втратили колишнє значення транспортних шляхів у міру розвитку мережі доріг і залізниць регіону. Це слід розглядати як природний результат трансформації галузі. На думку економістів, збільшення

Читати повний текст