Відповідь Кіровоградської ОДА щодо вирубки Чорного лісу

Жовтень 16, 2012 in Uncategorized

За проханням Кіровоградської обладміністрації розміщуємо її відповідь стосовно вирубки Чорного лісу під будівництво дороги. Перед самою відповіддю дозволимо собі кілька коментарів:

1. Ми НЕ ВИСТУПАЄМО ПРОТИ ДОРОГИ. Ми виступаємо за її будівництво в обхід лісу, південніше Знам’янки. Так, такий обхід довший, йтиме через залізницю, і відповідно дорожчий, але – збереження лісу є інвестиціями в наше ж майбутнє, і вирубка лісу до покращення екологічної ситуації в районі не призведе апріорі. По суті проміняно «шило на мило». Так, повітря в місті стане чистіше, але ціною вирубаного лісу неподалік; хоча була можливість його зберегти.

2. Стосовно автомобільного перенавантаження. Як стає зрозумілим із статті, автори не є мешканцями Знам’янки і не мають уявлення про різке зростання вантажопотоку в літні місяці, тому слова про не перевантаження дороги є суб’єктивним баченням ситуації в жовтні.

3. Згідно наведеної відповіді, було три варіанти побудови дороги. Цікаво було б ознайомитись з іншими двома варіантами.

4. Скільки людей із наведеної статистики було травмовано чи загинуло в Знам’янці саме на ділянці дороги, об’їзд якої будується?

5. Стосовно погодження проекту Міністерством екології, є великі сумніви у професійності чиновників міністерства, які не займаються відстоюванням справ охорони природи.

6. У відповіді не надана екологічна експертиза впливу будівництва дороги на навколишнє середовища.

7. Ширина вирубаної смуги буде додатково перевірена.

8. Стосовно Чорноліського заказника, межі якого не порушуються дорогою. В статті зазначалось, що цей заказник не забезпечує охорону всього лісового масиву. Це завдання може бути вирішене при створенні національного парку.

9. Ми не отримали відповіді, куди реалізовано вирубаний ліс і за якими цінами.

Отже, наводимо саму відповідь Кіровоградської ОДА:

Будівництво автодороги в обхід м. Знам’янка має усі необхідні дозволи і не проходить через ландшафтний заказник Чорноліський”

У зв’язку з інформацією, що поширив один з українських сайтів, стосовно автодороги в обхід Знам’янки, Служба автомобільних доріг у Кіровоградській області інформує. Факти, викладені у статті, про нібито стометрову ширину дорожнього полотна, про недостатньо завантажену транспортом існуючу дорогу через Знам’янку, про те, що така дорога в обхід може бути “від сили пару десятків метрів…”, не відповідають дійсності і свідчать про непрофесійність, а
напевно, і упередженість тих, хто її готував.

Спочатку – про необхідність будівництва об’їзної автодороги.

Дорога має велике економічне значення для Кіровоградської області, тому що з’єднує між собою 3 магістралі державного значення: Київ-Знам’янка, Знам’янка-Луганськ-Ізварине, Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам’янка та місцевого значення – Знам’янка-Подорожнє.

За результатами економічних досліджень, виконаних на підставі даних обліку Служби автомобільних доріг у Кіровоградській області, інтенсивність руху на даній дорозі, особливо в літній період, різко зростає і навіть зараз фіксується більше 5000 авт/добу, або 7200 авт/добу прирівнених до легкового автомобіля.

Стан існуючої ділянки дороги не відповідає сучасним вимогам безпечного руху: покриття має значні дефекти у вигляді сітки тріщин,напливів, колійності, викривлення поперечного профілю. Модуль пружності не перевищує 155 МПа. Ширина покриття складає 7,0 м зі смугами на деяких ділянках по 0,5 м, ширина земляного полотна 13 м- 14,0 м.

Ділянка довжиною 3,0 км проходить через м. Знам’янка і є аварійно-небезпечною. Окрім цього, величезна кількість транзитного транспорту, що проходить через м.Знам′янка, значно погіршує екологічну ситуацію, негативно впливає на здоров’я жителів міста.

Першу чергу об’їзної дороги, протяжністю 4,4 км., введено в експлуатацію у 2010 році.

Дана дорога з’єднала між собою автодорогу Знам′янка-Луганськ-Ізварине та Знам′янка-Подорожнє. Введення цієї ділянки дало можливість розвантажити від транспортного потоку лише частину вулиць міста Знам′янка. Основний потік транспорту було спрямовано вулицями Партизанська та Дмитрівська. Будівництво першої черги об’їзної дороги не вирішувало питання в цілому, а лише перенаправляло потоки транспорту з однієї вулиці міста на інші.

Чисельні скарги знам’янчан на великий потік транспорту, що наражає їх на небезпеку, а упродовж останніх 3-х років в м.Знам’янка сталося 129 дорожньо-транспортних пригод, в яких загинуло 4 особи та 20 травмовано, погіршення екологічної ситуації, скарги водіїв на ускладнений проїзд вулицями міста, змусили прийняти рішення про необхідність будівництва другої черги об’їзної дороги.

Будівництво другої черги об’їзної дороги, протяжністю 6,4 км., розпочато у 2011 році.

Головна мета будівництва другої черги – виведення потоку транзитного транспорту за межі м.Знам′янка, як того вимагали жителі міста.

Зважаючи, що цей відрізок дороги, довжиною 4,7 км, не просто з’єднує два населених пункти, як стверджує автор статті, а є частиною дороги державного значення, Кіровоградським ВКП інституту Укрдіппродор розроблено проектно-кошторисну документацію, в якій розглядалося три варіанти будівництва другої черги об’їзної дороги. За результатами розгляду
прийнято варіант №1, за яким передбачено відведення найменшої площі землі.

Даний проект будівництва має позитивний висновок комплексної державної експертизи, проведеної ДП “Укрдержбудекспертиза».

Відповідно до розробленого проекту будівництва дороги Обхід м.Знам′янка ДП «Кіровоградський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» розроблено проект відведення земельної ділянки під будівництво дороги.

Проект відведення погоджено: комісією з розгляду питань, пов’язаних з погодженням документації із землеустрою у Знам′янському районі, Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Кіровоградській області, Кіровоградською обласною державною адміністрацією.

Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про вилучення і надання в постійне користування земельної ділянки під будівництво дороги в обхід м.Знам′янка» погоджено: Міністерством аграрної політики та продовольства України, Міністерством екології та природних ресурсів України, Міністерством культури України, Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Міністерством інфраструктури України, Міністерством охорони здоров’я України, Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку та торгівлі України, Міністерством юстиції України.

Зважаючи на те, що будівництво автодороги в обхід міста Знам’янка є складовою частиною Державної програми розвитку автомобільних доріг загального користування на 2007 – 2011 роки, затвердженої Кабінетом Міністрів України, Служба автомобільних доріг України у Кіровоградській області з усією відповідальністю наголошує, що будівництво дороги в обхід Знам’янки – не забаганка транспортників, як стверджує стаття, а реальна необхідність, викликана в тому числі
проханнями і вимогами жителів міста.

Ширина дорожнього полотна згідно з усіма проектними нормами – 59 метрів, а не 100, як знову ж таки, написано у статті на сайті.

Нарешті цей відрізок, довжиною 4,7 км, є частиною дороги державного значення, а не просто, як пишуть автори, малозавантаженою автотрасою між Олександрівкою і Олександрією. Отже має усі необхідні дозволи і документи, пов’язані з використанням території Знам’янського лісництва.

Будівництво дороги в обхід Знам’янки проводиться фахово і прозоро. Аби журналісти мали реальну уяву про його перебіг, Служба автомобільних доріг разом з управлінням у справах преси та інформації Кіровоградської облдержадміністрації провели 11 вересня 2012 року прес-тур представників ЗМІ області на будівництво дороги, під час якого провідні спеціалісти Служби дали вичерпну інформацію щодо проекту,параметрів дороги та дозвільної документації на її будівництво.

Довідково.
За інформацією Кіровоградського обласного управління лісового та мисливського господарства, наданою управлінню у справах преси та інформації Кіровоградської облдержадміністрації, на території земельної ділянки, визначеної для будівництва дороги в обхід Знам’янки, відсутні об’єкти природно-заповідного фонду, а ландшафтний заказник
загальнодержавного значення “Чорноліський” знаходиться на значній відстані від місця рубки дерев.

Служба автомобільних доріг у Кіровоградській області звертається з проханням до усіх сайтів, що продублювали неперевірену інформацію стосовно будівництва дороги в обхід Знам’янки, розмістити й вищевикладену інформацію, що дасть змогу журналістам, користувачам Інтернет знати об’єктивний, реальний стан справ.

Кінець відповіді.

Аби уникати наділі подібних конфліктів із екологічною громадськістю, ми попереджуємо – при проведенні надалі схожих робіт враховуйте, окрім фінансової складової, екологічну. У нас лишилось надто мало природи, щоб так нехтувати її збереженням. Тому при повторенні таких ситуацій протестів не уникнути.

Андрій Плига