Радники екологічного міністра жирували за мільйон гривень

На утримання позаштатних заступників та радників міністра охорони навколишнього природного середовища України з державного бюджету зайво використано майже 1 мільйон гривень. «Хорошо живем, пацаны!»

Фахівці Державної контрольно-ревізійної служби перевірили фінансово-господарську діяльність Міністерства охорони навколишнього природного середовища (далі – Мінприроди) та підпорядкованих йому підприємств, установ і організацій та інших розпорядників бюджетних коштів за 2008 рік та 9 місяців 2009 року.

Цікаво, на які ж цілі було витрачено близько 335 млн. гривень з бюджету? Результати перевірки не те, що вражають, вони – просто вбивчі! Ось про які факти розповів веб-портал ГоловКРУ.

Перевіряючі встановили: зафіксовано порушень на загальну суму понад 112 млн грн, з них порушень, що призвели до втрат, - на суму понад 47 млн грн. та втрат через неефективні управлінські дії - на 9 млн гривень. Гарно господарюють, чи не правда? Чиновники «сидять» на державних мільйонах і ні в чому собі не відмовляють? Схоже, що так.

Ось подивіться, як виконало Мінприроди заходи із зберігання, перевезення, знешкодження непридатних хімічних залишків захисту рослин. На зазначені цілі використано коштів на суму близько 35 млн грн. При цьому виконавцями робіт завищено їх вартість порівняно з умовами договорів майже на 6 млн гривень.

Зокрема, у 2008 році за фактично не проведені роботи зі збереження, перевезення, знешкодження 216 т пестицидів Мінприроди безпідставно сплачено ТОВ НВТ «Динаміка» та «Сарпі Даброва Горніча СП ТОВ» (Польща) – 3,2 та 2,5 млн грн, відповідно. Уявляєте, і ніхто з комбінаторів на лаву підсудних не сів!

Непоодинокими є факти сплати грошей регіональними управліннями та іншими розпорядниками коштів за заходи, виконані суб’єктами господарювання із завищеними їх обсягами, розцінками та окремими елементами витрат. А сума тут набігла чималенька – понад 9,5 млн гривень.

Так, Іванівською селищною радою Антрацитівського району Луганської області, через завищення обсягів земельних робіт при будівництві полігону зі складування відходів у смт. Іванівка, зайво перераховано ТОВ «Дорбудтехнологія» коштів у сумі 1,5 млн гривень.

Управлінням у Житомирській області зайво сплачено 0,4 млн грн ВАТ «Шляхи Полісся» внаслідок включення до актів виконаних робіт з будівництва полігону відходів у м. Новоград-Волинському завищених обсягів та норм робіт з розробки ґрунту і транспортних витрат.

Солонянською райдержадміністрацією Дніпропетровської області зайво сплачено 0,3 млн. грн ТОВ «Аква-пласт» унаслідок включення до актів виконаних робіт завищеної вартості матеріалів, використаних при реконструкції очисних споруд каналізації у смт Солоне.

Є і такі комбінації. Мінприроди, управліннями, Державними екологічними інспекціями в регіонах проводилися незаконні операції з коштами державного бюджету, що надходили на їх утримання і державним майном на суму 3,5 млн. грн та неефективні операції на суму 7 млн. грн із майном, придбаним за кошти Фонду.

Так, Мінприроди впродовж 2008 року та дев’яти місяців 2009 року зайво використано майже 1 млн. грн коштів державного бюджету на утримання понадштатних заступників і радників Міністра. «Хорошо живем, пацаны!»

Мінприроди та ДП «Українські екологічні інвестиції», ігноруючи розпорядження КМУ від 07.05.2008 № 703-р, не припинено договору про спільну діяльність, укладеного підприємством із ТОВ «Корпорації ЮКАС», за яким ще 5 років тому товариству передано обладнання з переробки зношених автомобільних шин «Екотрон-1» вартістю 1,5 млн. грн та яке досі не використовується. При цьому керівник ДП «Українські екологічні інвестиції» п. Каплінський є співзасновником зазначеного товариства.

Після таких повідомлень ГоловКРУ у громадськості, певно, може виникнути запитання: а чи коли-небудь цікавилися діяльністю Мінприроди прокурори, фахівці по боротьбі з корупцією?

Ще висновок ревізорів: Державна екологічна інспекція, не враховуючи потреби регіональних інспекцій, передала їм придбані у ревізійному періоді за рахунок державного Фонду обладнання, устаткування та меблі вартістю 5,4 млн. грн, яке досі не використовується, з них лише Харківським управлінням та інспекцією цієї ж області - на 4 млн. гривень.

Відсутність критеріїв диференціації обсягів і складності послуг екологічного характеру та їх невідповідність вимогам часу (з 2002 року не оновлювалися) призводить до недоотримання значних сум доходів спеціальних фондів установ Мінприроди.

Так, розміри плати за послуги екологічного характеру, затверджені наказом Мінприроди і Мінекономіки від 15.03.2002 №110/73, коливаються в межах кожної послуги від 20 до 1700 грн та визначаються установами на власний розсуд і здебільшого за мінімальним розміром. Виходить, міністерство перетворилося в приватну лавочку? І про це свідчить ще один факт.

Управління в Житомирській області, використовуючи владні повноваження, «спромоглося» незаконно стягнути з фізичних та юридичних осіб понад 1 млн. грн за надання висновків про погодження проектів відводу земельних ділянок, плата за які жодним нормативним документом не передбачена.

А як вам такий факт. Мінприроди та підпорядкованими йому установами придбано товарів, робіт та послуг за державні кошти без проведення тендерних процедур на загальну суму 28 млн. гривень.

Зокрема, Мінприроди у 2008 році без проведення тендерних процедур уклало три договори та сплатило понад 20 млн. грн суб’єктам господарювання за виконані ними роботи з ремонту адмінприміщення та переробки нафтопіщаної суміші.

Управління в Львівській області, не відмінивши торгів із виконання заходів із будівництва каналізаційного колектора та напірної станції у смт Великий Любінь Городоцького району вартістю 1,5 млн. грн, визнало переможцями ТОВ «Ремспецбуд» та ТОВ «Інтехмонтаж», засновниками яких є пов’язані особи - дружина і чоловік Копко. Чи це не СПРУТ?

Мінприроди, Управління та Інспекції, ігноруючи вимоги законодавчих та нормативних актів про бухгалтерський облік, не оприбутковували необоротні активи, унаслідок чого їх грошовий еквівалент занижено в обліку більш як на 26 млн. гривень.

Зокрема, у бухгалтерському обліку Мінприроди не відображено вартості незавершеного капітального будівництва на 7 млн гривень. А навіщо? Може, хто із чиновницької братії колись захоче «приватизувати» це об’єкт?

Інспекція в Рівненській області не оприбуткувала матеріальні цінності, отримані відповідно до проекту з управління водними ресурсами СНД - Білорусі, Молдови та України на загальну суму 3 млн. грн., та земельну ділянку за експертною оцінкою вартістю 0,9 млн. гривень.

Крім того, Мінприроди на порушення постанови Кабінету Міністрів України від 20.06.1995 № 440 делеговано ДП «Національний центр поводження з небезпечними відходами» повноваження із надання висновків на транскордонне переміщення небезпечних хімічних речовин, унаслідок чого це підприємство стягнуло з одержувачів цих послуг 2,2 млн. грн коштів та не перерахувало їх до спеціального фонду державного бюджету.

Звичайно, ревізія налякала екологів в мундирах. Вони хутко, ще під час ревізій відшкодували втрати фінансових і матеріальних ресурсів на загальну суму понад 3,4 млн. грн.. За результатами ревізій складено протоколи про адміністративну відповідальність на 98 посадових осіб, у тому числі за порушення бюджетного законодавства на 8 осіб, та направлено до суду протоколів за порушення 5 особами законодавства із державних закупівель. До правоохоронних органів передано 16 матеріалів ревізій.

Ви думаєте, буде порушено кримінальну справу, а потім розпочнуться гучні судові процеси над комбінаторами? Ага, чекайте…

Тарас Канівський, www.analitica.kiev.ua

 
Автор

Природа України – це спроба створити унікальний інтернет-ресурс, який би став епіцентром інформаційного середовища у сфері охорони природи та екології; виконував би роль головного новинарного та енциклопедичного джерела для всіх, хто небайдужий до своєї рідної української природи та землі; об’єднав би усіх зацікавлених та задіяних у сфері охорони довкілля у своєрідну соціальну мережу та став би осередком проведення всеукраїнських кампаній на захист природи ...далі



Приєднуйтесь!